Bra,Bättre, Håkan <3

Godmorgon bloggen. :)
Ja hade tänkt att dela med mig om lite tipps på bra låtar. Ja tänkte ta en låt från varje skiva.

Känn ingen sorg för mig Göteborg, 2000- Det va den här skivan Håkan fick sitt stora genombrott, främst med låtarna "Känn ingen sog för mig Göteborg" och "En vän med en bil." Själv tycker jag inte att det de är dom som är de bästa utan jag tycker mer om låten "Ramlar." 
 
Det är så jag säger det,2002- De är i denna skiva hitten "Kom igen Lena" kommer. Att säga vilken låt som är bäst i den här skivan är JÄTTE svårt och ingen gillar vell svårigheter så därför skriver jag alla 3 ;) "Förhoppningar och rehnbågar", "Den fulaste flickan i världen" och till sist "Det är så jag säger det."

Ett kolikbarns bekännelser,2005- Ennu en till super bra skiva. Favoriterna här är "Brännö serenad" och "Hurricane Gilbert."

Nåt Gammalt, Nåt nytt, Nåt lånat, Nåt Blått,2006- Ja gissa vad jag kommer att säga ;) Nej men det här är faktis en av mina absoluta favorit skivor! Där med många favorit låtar. "13""precis som Romeo" och "Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig."

För sent för Edelweiss,2008- De är Håkans senast skiva, MYCKET bra enligt mig! Den här skivan skilljer sig lite från dom andra på så sätt att han försökt göra så att texterna och musiken kan passa allt från barn till panssionärer!
Favorit låtarna går i plural även på denna skiva. "Tro & Tvivel", "Kärlek är ett berv skickat tusen gånger", "jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din" och självklart "För sent för EdelWeiss."

P&K //
Moa



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hmm, håller med, inte lätt att välja några favoriter, min favorit idag är ändå "Augusti i helvetet" från Nåt Gammal nåt nytt...

Fin blogg ni har!

2009-02-15 @ 16:15:56
Postat av: nattis <3

nej dom bästa låtarna på skivan "för sent för Edelweis" är ju en lång lång tid och kär i en ängel!

2009-02-20 @ 19:21:23
Postat av: nattis <3

nej dom bästa låtarna på skivan "för sent för Edelweis" är ju en lång lång tid och kär i en ängel!

2009-02-20 @ 19:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0